Kundservice passar Anna perfekt

Anna började sin bana på Bolagsverket i januari 2021 och jobbar på företagsavdelningen. Hon jobbade först heltid med kundservice på telefon i åtta månader. Därefter fick hon ett vikariat som handläggare och senare en tillsvidareanställning från hösten 2021.

Toppbetyg för arbetsmiljö och fortbildning

– Mitt mål var att få vara kvar här och jag är glad att målet uppfylldes. Nu handlägger jag företrädarärenden, revisorsärenden, och bolagsordningsändringar. Jag trivs verkligen bra och har fantastiska kollegor och arbetsmiljön är toppen. Jag får kontinuerligt bygga på med mer utbildning för att utveckla mig.

Lyckad kombo av kundkontakt och handläggning

Anna bemannar fortfarande vår kundservice på telefon, men nu en timme om dagen. Hon tycker om att hjälpa kunderna via telefon men också att handlägga deras ärenden.

­– Jag ser det som en stor bonus att jag hade en kundservice- och telefoniutbildning från mitt vikariat som grund, innan jag gick över till handläggning. Det har gett mig många fördelar. Jag har tidigare jobbat med kundtjänst och handläggning på ett stort företag och, kanske lite otippat, även på frisörsalong och butikssäljare. Den yrkesbakgrunden gör att kundservice passar mig perfekt!

Om företagsavdelningen

Avdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Avdelningen hanterar även Registret över verkliga huvudmän och Registret mot penningtvätt samt har ett särskilt ansvar för Företagsinteckningsmyndigheten.