Sociala medier
Du kan möta och följa Bolagsverket i flera sociala medier. I första hand använder vi sociala medier för att presentera vår verksamhet. Vi informerar våra kunder och vägleder dem till vår webbplats och våra e-tjänster.
På LinkedIn annonserar vi lediga jobb och sprider information om vår verksamhet.
Bolagsverkets sida på Linkedin
Vi finns här för att skapa förtroende och göra myndigheten mer transparent. För kundservice och synpunkter hänvisar vi till våra e-tjänster och vår service på telefon.
Bolagsverkets sida på Facebook
Vi finns på Twitter för att sprida nyheter och information. Följ oss gärna och ta del av våra nyheter där.
Youtube och Vimeo
På Youtube och Vimeo kan du se Bolagsverkets filmer och webb-tv.
Bolagsverkets kanal på Youtube
Mynewsdesk (pressrum)
Via vårt pressrum på Mynewsdesk kan du läsa och prenumerera på pressmeddelanden och nyheter.
Bolagsverkets pressrum på Mynewsdesk
Våra regler för sociala medier
Tänk på att det du skriver på våra sidor i sociala medier kan bli allmän handling och kan bli diariefört.
- Lämna aldrig ut information om pågående ärenden eller privat information, som till exempel ditt eller andras personnummer.
- Inlägg som innehåller känsliga personuppgifter tar vi bort från sidan.
- Inlägg på sociala medier blir synliga för alla som besöker sidan.
- Om någon annan än Bolagsverket svarar på en fråga tar vi inte ansvar för svaret.
- Bolagsverket är personuppgiftsansvarig.
Dessa kommentarer tar vi bort
Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer som inte följer våra riktlinjer. Den som bryter mot reglerna kan komma att blockeras. Kommentarer som inte tolereras är sådana som kan uppfattas som:
- Kränkande, trakasserande, förföljande eller hotande, ärekränkande, stötande, obscena, vulgära eller våldsamma.
- Hatiskt språk mot etnicitet, religion, kön, nationalitet eller politisk övertygelse.
- Vilseledande eller olagliga kommentarer.
- Kommentarer som behandlar samma ärende och klipps och klistras på flera av våra inlägg vid upprepade tillfällen definieras som spam och tas bort från våra kanaler. Det gäller även avsiktliga störningar av kommentarer.
- Kommentarer i kommersiellt syfte, exempelvis reklam för företag, organisationer eller föreningar i syfte att driva trafik till egen sida eller dylikt.
Verksamt.se i sociala medier
Verksamt.se innehåller myndighetsgemensam information och tjänster för dig som driver eller vill starta företag. Verksamt.se finns på Facebook och YouTube.