Om oss (lättläst)

Bolagsverket är en statlig myndighet.
Vi registrerar uppgifter
om företag och föreningar i Sverige.

Så här kan du kontakta oss:

  • Ring oss.
    Vårt telefonnummer är 0771-670 670.

Bolagsverket - presentationsfilm

Om din webbläsare inte kan visa filmen kan du ladda ner den i något av följande format H.264, WebM för att spela upp den i ett annat program.

Registrera företag och föreningar

Hos Bolagsverket
registreras företag och föreningar.

Här kan du läsa mer
om hur det går till
att starta eller ändra uppgifter
i företag och föreningar.

Starta företag (lättläst)

Starta förening (lättläst)

Använd e-tjänsten
på verksamt.se
när ni ska starta
eller ändra uppgifter
i företaget eller föreningen.

Verksamt.se

Skicka in årsredovisningar

Du som har ett aktiebolag
ska skicka in en årsredovisning
till Bolagsverket varje år.
Den ska skickas till Bolagsverket
inom sju månader
efter det att räkenskapsåret tog slut.

Årsredovisningen berättar
om hur ett företags ekonomi
har varit under året.

Information om företag och föreningar

Bolagsverket har information
om företag och föreningar
i Sverige.

Så här kan du få information om företag och föreningar:

  • Ring till Bolagsverket.
    Vårt telefonnummer är 0771-670 670.
  • Beställ i e-tjänsten Sök företagsfakta.
  • Sök i e-tjänsten Näringslivsregistret.

Mer om Bolagsverket

Bolagsverket är en statlig myndighet.
Bolagsverkets chef är den tillförordnade generaldirektören Inga Otmalm.

Det kostar en avgift
att registrera uppgifter hos oss.
De avgifterna täcker kostnaderna
för vår verksamhet.

Uppdaterad:

Tyck till om den här sidan