Mina meddelanden

Med tjänsten Mina meddelanden kan du ta emot post från myndigheter och kommuner digitalt istället för på papper.

Posten samlas i en säker digital brevlåda som du enkelt öppnar och läser med hjälp av din e-legitimation. Tjänsten är gratis och du kan läsa din post på datorn, läsplattan och på mobilen – när som helst och var du än är.

Så fungerar det

Om din webbläsare inte kan visa filmen kan du ladda ner den i något av följande format H.264, WebM för att spela upp den i ett annat program.

Textad version av filmen

Meddelanden du kan få från Bolagsverket

Allt fler myndigheter och kommuner ansluter sig till Mina meddelanden för att skicka digital post. Från Bolagsverket kan du exempelvis få dessa meddelanden digitalt:

  • när du har blivit avregistrerad från eller inregistrerad i ett företag   
  • när ett ärende eller en komplettering kommit in
  • påminnelse om att lämna in årsredovisning.

Du bestämmer hur du vill ha din myndighetspost

Tjänsten är frivillig och till för dig som vill ha meddelanden säkert och digitalt istället för som papperspost. På minameddelanden.se kan du se vilka meddelanden du kan få. I brevlådans inställningar kan du välja vilka som får skicka meddelanden digitalt till dig. Ångrar du dig kan du närsomhelst avsluta tjänsten och få posten på papper igen.

Säkert och enkelt

Säkerheten är högre än för vanlig e-post och papperspost. Vi skyddar all känslig information så att bara den som är behörig kan nå och läsa innehållet. Dina kontaktuppgifter är också skyddade så att inte ens myndigheterna kan nå dem. Du behöver bara fylla i och ändra dina kontaktuppgifter på ett ställe och blir då nåbar för alla de myndigheter som är anslutna till tjänsten.

Så här skaffar du en digital brevlåda

För att du ska kunna ta emot digital myndighetspost räcker det inte med en vanlig e-postadress. Av säkerhetsskäl behövs en digital brevlåda som är godkänd för tjänsten Mina meddelanden.

  1. Gå in på minameddelanden.se.
  2. Klicka på Kom igång privat eller Kom igång företag. Har du enskild firma väljer du Kom igång privat. Välj sedan brevlåda och följ anvisningarna.
  3. Logga in med din e-legitimation och registrera din profil i den brevlåda du valt. Godkänn användarvillkoren och skriv under.

Nyhetsarkiv

Tyck till om den här sidan